Geng

Monday, July 4, 2011

Sembang Awal Pagi..

Salam. Dah berbelas kali aku cuba update blog ini. Karang 1 2 perenggan, kemudian blur. Sudahnya, aku akan delete semula. Kadang-kadang bila dah blur, online facebook, tanya pada kawan2 apa isu yang sesuai untuk aku update di blog. Alih-alih, ralit main facebook. Nak update blog pun terus terlupa. wakakaka.. teruk teruk.

Entahlah, kadang-kadang aku fikir nak mengarang sebuah cerpen berepisod, kadang2 aku rasa nak menulis tentang isu semasa (terutama isu politik), kadang-kadang rasa aku nak menulis pasal bola, kadang-kadang aku rasa nak menulis pasal artis, namun bila saatnya nak menulis, masalah yg aku sebutkan di atas akan berlaku.

Macam apa yang aku tulis sekarang ni, dah 2 perenggan dah kat atas tu. Yang ini pun dah masuk ke perenggan yang ketiga. Aku pun tak tahu kenapa aku terus menulis dan menulis. Terasa jari jemari dan kepala otakku bersatu lantas keyboard menjadi mangsa. Maaf la keyboard, itu memang tugas engkau dicipta. Engkau kena tahan apa yang ditekan oleh jari jemariku. Mungkin adakala terasa kuat, mungkin adakala terasa lembut, mungkin kadangkala engkau berasakan aku ini seperti tidak menyayangimu, tetapi percayalah wahai keyboardku, engkau telah banyak berbakti kepadaku selama ini. Terima kasih keyboard.

Berbalik kepada isu. Itulah perasaan yang menghantui diri aku saat nak mengupdate blog. Ramai je tanya kenapa blog bersawang, kenapa blog tak update, kenapa dan kenapa. Aduh, bergelegak taik telinga aku dengar. Tapi pertanyaan demi pertanyaan itu logik juga kerana blog aku ni dah ada followers lebih dari 500 orang. Walhal tak hebat mana pun.

Aku ingat lagi bila aku update pasal Iklan 'Krismas' TV3 di blog aku ni. Perghhh.. Masa tu ramai giler kowt yang layari blog aku. Sehari cecah berbelas ribu. Memang dahsyat. Tetapi tak lama lepas tu, suram semula. Lepas tu, update balik. Tak lama kemudian, suram semula. Lepas tu update semula, lepas tu suram semula. kah kah kah.. Alih-alih macam ni je. Update, suram, update, suram, sampai bila mau abis daa..

Tapi aku tahu ada je pembaca setia blog aku ni. Nak je aku sebut nama dia, tapi nanti dia bangga plak. Untuk awak, awak dan awak yang sudi jenguk blog saya, saya nak ucapkan terima kasih daun keladi. *eh, ber awak saya plak, tadi aku engkau. wakakaka.. Jiwang siot..

Bukan apa beb, korang tengok la gambar header blog aku ni. Nampak macam gempak. Siap ada tagline my thought and idea lagi. Tapi apa pun tadaak.. Susah2 je Si comel Maizatul Mardhiah buatkan. Last2, aku tak update blog. Kecewa dia. huhu~

Saat aku menulis di perenggan ini, dah pukul 1.19 pagi bertarikh 4 Julai 2011. Wah, dah awal pagi. Mata masih terbeliak ni. Sah2 tidur lewat malam ni.

Akhirnya, terupdate la juga blog aku ini. Walaupun aku hanya membebel je dari perenggan pertama sampai la perenggan yang ni, tetapi aku rasa cara perkongsian macam ni amat mudah ditulis dan disampaikan. Inshaallah, lepas ni akan diupdate lagi. Aku berdoa aku akan sentiasa memberikan input berguna beserta nilai2 yang baik sepanjang aku update blog. Sebab bukan apa, bila aku mati nanti, blog aku ni akan jadi salah 1 amalan pahala yang berterusan. Tapi dengan syarat la, tulis yang baik dan mengajak orang kepada kebaikan, atau juga mengajak orang menjadi BERSIH.

Ni betul2 last, aku nak share gambar twin comel kat bawah ni. *sebenarnya aku tak minta kebenaran mak twin ni pun. haha.. Fatim, izin share gambar twin yang comel ni ya. TQ adios amigos.

Moga jumpa lagi. Salam







*Farihah dan Fahimah sangat comel.. :) Oh ya, Fahimah biru, Farihah Pink.

No comments: