Geng

Monday, September 6, 2010

Akhirnya Farid Ridzuan Memohon Maaf!



Download:
FLVMP43GP
Download:
FLVMP43GP

Salam 1Aqidah Menjana Transformasi. Pembaca berita Buletin Utama TV3 berkata :

Lelaki : "TV3 MENARIK BALIK IKLAN HARI RAYA AIDILFITRI YANG DISIARKAN SALURAN INI SEJAK JUMAAT LALU, TINDAKAN ITU DIAMBIL MULAI SEMALAM SETELAH MENGAMBIL MAKLUM BALAS YANG KAMI TERIMA DARIPADA PENONTON DAN ORANG RAMAI. KAMI JUGA MEMOHON MAAF KEPADA PENONTON YANG TERSINGGUNG DENGAN PENYIARAN IKLAN BERKENAAN."

Wanita : "KAMI MENGHARGAI MAKLUM BALAS YANG DITERIMA DAN LANGKAH SEDANG DIAMBIL BAGI MENGELAK PERKARA SAMA BERULANG."

Aku tidak ada masalah. Permohonan maaf aku terima. Penarikan balik iklan juga aku terima. Dan terima kasih yang tidak terhingga kerana menerima dan menghargai maklum balas yang kami berikan terutama melalui facebook dan juga blog. Jika tidak, masakan aku di banned dari Offical Page TV3 Malaysia dan Official Page MyTv3 di facebook kerana mendesak dan menuntut agar Tv3 memohon maaf dan memberi penjelasan, sehinggalah kedua page tersebut langsung tidak dapat di access oleh ratusan ribu fans.

Guys, pembaca berita hanya membaca berita. Setiap butir-butir kata yang diucapkan semuanya sudah disediakan. Hanya baca sahaja. Jadi, permohonan maaf ini tidak diterima. Aku menunggu permohonan maaf dari Encik Farid Ridzuan selaku Bos Besar TV3. Dan alhamdulillah permohonan maaf beliau aku temui di sini. Berikut permohonan maaf dan penjelasan beliau :


[click for enlarge]

Persoalan berjaya dirungkai :
a) Iklan ini diterbitkan oleh Pengarah Kreatif TV3, Douglas Khoo Hong Seng
b) Iklan ini menelan kos RM 200,000
c) Komen Douglas : "Semasa membuat iklan ini, apa yang saya fikir hanyalah untuk melahirkan MELAYU MILINEUM dan tidak pernah terlintas untuk menyinggung perasaan umat Islam.
d) Komen Farid Ridzuan : "Sebagai orang yang bertanggungjawab meluluskan iklan ini, tidak terlintas di fikiran saya untuk menyinggung mana-mana pihak sebaliknya hanya melihat itu SEBAGAI DAYA KREATIVITI PENGARAHNYA"

Ok Douglas, ok Farid. Bagi melahirkan Melayu Milineum? Melihat itu sebagai kreativiti pengarah? kah kah kah.. KREATIF SEHINGGA TERDAPATNYA TULISAN JAWI TERBALIK? MELAYU MILINEUM SEHINGGA ASPEK ISLAM DIKETEPIKAN? APA JADAHNYA BECA TERBANG NAK MENGGAMBARKAN MELAYU MILENIUM? NAK JADI AHLI SIHIR HARRY POTTER KE? ATAU NAK JADI MERLIN?


SIAPA MAHU JAWAB KENAPA TULISAN JAWI DITERBALIKKAN DALAM SCENE INI? ENCIK FARID RIDZUAN? ATAU DOUGLAS SENDIRI? Guys, tolong cari maklumat berkaitan Douglas ni. Kita bongkar siapakah beliau. Adakah ejen Iluminiti atau bukan!

4 comments:

kerol said...

"main-selamat" nampak.. ;)

MOFASAD said...

HAHAHAHAHAHAHAHA


BECA AJAIB????


FUCK WEHHHHHHHH

ismail Jordan said...

Kena hati2 la semua..setiap ape yng kite lihat di media skarang mesti ade benda yg tersirat..
Berhati2 dgn jarum2 halus org yg x suke islam.

Anonymous said...

Rina karina:
Saya berbangga kerana Melayu skrg berani menyuarakan pendapat mereka,. Tak perlu nak buat iklan mcm ni utk mengambarkan melayu 'milenium'. Btw, whats the meaning of that? Oh kiranya douglas ni ingat melayu selama ni x b'kembang ke? dah nama pun iklan raya yg disambut oleh org Islam, knapa suruh org cina buat, mmgla akan berlaku kesalahan mcm ni.. N farid tu, creativity ada limitnya, takkan nak siar britney spears pakai telekung?
no offence, maaf zahir batin =)