Geng

Friday, September 24, 2010

Ini wajah Auditorium MBSA

Salam penuh takzim. Seringkali saya diajukan persoalan mengenai susun atur seat bagi Showcase Maher Zain di Shah Alam. Sahabat-sahabat di MZM-FC mengajukan persoalan ini disebabkan perbezaan tiket bagi Showcase ini. RM 200, RM 150, RM 100 dan RM 70. Sudah pasti persoalan itu tidak dapat saya jawab kerana pihak penganjur masih belum memaklumkan akan perkara ini. 

Semua sudah sedia maklum, Showcase ini akan diadakan di Auditorium MBSA. Ini alamatnya :

Majlis Bandaraya Shah Alam
Tingkat 1, Wisma MBSA
Persiaran Perbandaran 
40000 Shah Alam

Jika tidak silap saya, Auditorium di Tingkat 3. Sebenarnya sudah 2 kali saya terlibat dengan program di sini. Maksud saya di Auditorium MBSA. Tetapi ketika itu bukan konsert Mentor la, tetapi program lain. Oleh yang demikian, saya akan share suasana atau gambaran sebenar Auditorium MBSA.

Ini pandangan luarannya. Jika anda menjengukkan kepala anda di luar, anda akan dapat melihat Masjid Sultan Salahuddin Shah Alam. Masjid ini begitu hampir dengan Auditorium MBSA.

Keduanya, saya tunjukkan pula gambar dari stage. Ini ruang dalam Auditorium. Untuk seat bawah, kerusinya seperti di bilik kuliah. Begitu juga di tingkat atas.

Lebih jelas lagi, saya lampirkan gambar ini. Gambar di ambil dari tingkat atas. Jika difikirkan secara logik, sudah tentu stage itu milik Maher Zain. Peminat yang booking tiket RM 200 pasti di hadapan. Tidak kiralah anda di tengah-tengah, di kiri atau di kanan. Mungkin mereka akan memenuhi kerusi di barisan 1, 2 dan 3. Kenapa, rasa tak adil ke? Ye la, sama-sama bayar RM 200, takkanlah duduk di barisan ke-3. Come on, jangan begini sahabatku, 3 barisan hadapan sudah cukup selesa bagi yang menempah tiket RM 200. Itupun jika benar telahan saya.

Untuk RM 150, mungkin di belakang peminat yang menempah tiket RM 200. Begitulah juga untuk penempah tiket RM 100. Mereka ini pula di belakang peminat yang menempah tiket RM 150. Bagaimana pula kedudukan penonton yang menempah tiket RM 70? Perhatikan semula gambar di atas. Nampak kan kerusi di tingkat 2. Saya menjangkakan kalian akan berada di sana. Seronok sebenarnya berada di atas.. So, janganlah kecewa k.

Gambar yang terakhir yang ingin saya tunjukkan ini pula kedudukan saya semasa Konvensyen Pakatan Rakyat yang lepas di Auditorium MBSA. Dalam gambar ini, saya berada di barisan tengah. Lebih kurang 6 7 seat dari hadapan. Nampak jelas je. Dan lebih seronok kerana dapat melihat keseluruhan penonton yang ada di hadapan.

Hope sahabat sekalian maklum. Inshaallah, tak lama lagi penganjur call la. Kalian tanya sahaja apa yang kalian mahu. Tidak kiralah samada berkaitan tempat duduk, atau juga bertanya bolehkah membawa anak kecil masuk dan lain-lain.

Jumpa saya semasa 15 hb ya. Inshaallah, we'll find the way.

Updated 12.59 pm - 24 September 2010

Saya sudah jumpa susun atur seat semasa Showcase. Sila rujuk gambar di bawah :


Pictures credit to : Hakim Ishak
--------------------------------------------------------------------------------------

Note :
Anda ada sesuatu yang ingin disampaikan kepada Maher Zain melalui ucapan? Jika ya, anda boleh menyertai kami dengan membaca kisahnya di sini : [link]

Anda mahu bersama-sama saya dan peminat Maher Zain memakai T-Shirt MZM-FC di malam Konsert? Ayuh bersama-sama kami dengan menempah T-Shirt MZM-FC di sini : [link]

Info lanjut berkaitan Showcse Maher Zain, anda boleh klik di sini : [link]

Mahu lirik lagu Maher Zain? Boleh je. Anda klik sini pula : [link]

Masih belum menyertai Maher Zain Malaysian Fan Club (MZM-FC) di facebook? Jika ya, sila berbuat demikian dengan klik like di sini [link]

2 comments:

Bb Hussain said...

thank you for the layout....dah tak sabar ni tunggu call dr RS..;)

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

hehehe..:)