Geng

Saturday, May 15, 2010

Ezam Mohd Nor : Antara Maruah dan Habuan!

MARI MENGENALI SENATOR MOHAMAD EZAM BIN MOHD NOR :

Dulu..




"Kita manusia, bukan mudah..nak berjuang ni tak mudah.. aa..cakap senang..tak mudah. Kalau nak berjuang betul-betul la..Kalau berjuang pasal jawatan, nak pergi rileks, pergi la sebelah sana, senang la.. Kalau kita betul-betul nak berjuang, dan saya nak bagitahu, saya nak tumpu betul-betul GERAK, Saya takdek fikir nak masuk UMNO ka, masuk PAS ka, masuk balik Keadilan, masuk DAP ka, masuk MIC ka, ha lagi saya tak mau la, saya takdek...."

Sekarang..



"Bismillahirahmanirrahim..Saya, Mohamad Ezam bin Mohd Nor, setelah dilantik sebagai seorang ahli Dewan Negara, dengan sesungguhnya berikrar, bahawa saya akan dengan jujur, menunaikan kewajipan-kewajipan saya, sebagai yang demikian, dengan segala daya upaya saya, bahawa saya akan menumpahkan taat setia, yang sebenar kepada Malaysia, dan akan memelihara melindungi serta mempertahankan perlembagaannya."

"Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan. Pertama, apabila berkata-kata ia berdusta. Kedua, apabila berjanji ia mengingkari. Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan) ia mengkhianatinya" (HR. Bukhari dan Muslim'').

No comments: