Geng

Tuesday, September 7, 2010

Aku kenal Maher Zain, Maher Zain tak kenal aku..

Ramai yang cakap aku obses dengan Maher Zain. Tak kan la sebab aku botakkan kepala dan menjadi admin page Maher Zain Malaysian Fan Club (MZM-FC) terus nak label aku obses?

Actually aku minat Maher Zain bukanlah sebab nama dia iras2 Ziana Zain, Anuar Zain atau M Zain, tetapi disebabkan genre dan mesej yang dibawa dalam setiap lagu dari album Thank You Allah. Bayangkan bro, 13 lagu dalam album dia ni semuanya sarat dengan mesej dakwah, walau dengan membawa elemen RnB dan Soul. Payah bhai nak cari artis yang macam ni.

Sekali dengar, macam Westlife, 2 kali dengar, dah macam Backstreet Boys, 3 kali dengar, baru tahu itu Maher Zain. Lagu dia superb bro. Korang cakap je apa yang dia tak sentuh dalam lagu dia. Bab cinta, ada. Bab perkahwinan, ada. Bab Palestin, ada. Bab Dunia Barat, ada. Bab Penghinaan ke atas Rasulullah, ada. Hingga satu khabar menyatakan seorang Kristian convert Islam bila mendengar lagu Open Your Eyes. Dahsyat beb. Beliau betul2 menggunakan kepakaran seni yang ada untuk berdakwah.

Apa2pun, entri kedua aku pasal Maher Zain ni, aku nak share 3 klip video beliau yang offical keluaran Awakening Record.



Inshaallah. Ada versi Arab, France, Turki dan akan datang dalam Bahasa Melayu. Best bhai. Rakan facebook aku la yang kenalkan lagu ni. Terus aku salute Maher Zain lepas tu.



Lagu ni hebat bhai. Ni kritikan pedas buat warga dunia. Budak2 negara arab, majoriti jadikan lagu ni ringtone phone. Hancur Yahudi!



Ni lagi hebat bhai. Ni jawapan kepada Kempen memburuk-burukkan junjungan kita, Nabi Muhammad SAW oleh kebanyakkan Negara Barat. Dia jawab dalam lagu je. Bukan berdemo bagai nak rak, habis demo, hisap rokok Marlboro. Chit!

Inshaallah akan datang aku akan share semua lirik lagu dia pulak. So, mana-mana individu yang belum mendapatkan lagi album dia, pesan aku tak payah la korang download kat internet, beli la cdnya yang original. Keluaran Inteam Record. Nak beli online pun boleh.


2 comments:

Anonymous said...

yup..setuju!.. lagu2 suma best.
Lagu Thank You Allah (track yg last)tu.. perghh.. meleleh air mata dgr.. serius.. tarak tipu...

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

aku layan lagu palestine will be free, lirik dia perghh..meleleh air mata aku..ni pun tak tipu..haha